ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ

Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία (Μ.Phil) στο Λονδίνο. Παρακολούθησε σεμινάρια σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι (ΑΚΜΑ), εκπαίδευσης ενηλίκων (ΕΑΠ), διοργάνωσης κέντρων νεότητας (ΓΓΝΓ) και θεατροπαιδαγωγικής για παιδιά (Δήμος του Λονδίνου). Εργάστηκε στους τομείς της εμψύχωσης και της υποστήριξης παιδιών και εφήβων που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό, της προάσπισης των νεανικών δικαιωμάτων και της επιμόρφωσης επαγγελματιών και εθελοντών, ως πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων. Συμμετείχε στη διοίκηση οργανώσεων και δικτύων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ανέλαβε τα καθήκοντα του Βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού μόλις δημιουργήθηκε ο Συνήγορος του Παιδιού (2003) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι τον Ιανουάριο του 2018. Στο πλαίσιο της αποστολής του, επισκέφτηκε μεγάλο αριθμό σχολείων και ιδρυμάτων, συναντήθηκε και συζήτησε με δεκάδες χιλιάδες παιδιά σε όλη τη χώρα και με επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, υποστηρίζοντας τη συστηματική ακρόαση των απόψεων των παιδιών και τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους. Διοργάνωσε συναντήσεις διαλόγου και διαβούλευσης με παιδιά από διαφορετικά σχολεία για θέματα όπως η σχολική δημοκρατία, η πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας, οι διακρίσεις, οι σχολικοί κανονισμοί, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, κ.α. Ανέπτυξε ειδικές παρεμβάσεις για την υποστήριξη της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρίες, των παιδιών Ρομά και των παιδιών προσφύγων. Επιμόρφωσε εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες σχετικά με την προαγωγή της δημοκρατίας στο σχολείο, τη διαχείριση κρίσεων, συγκρούσεων και παραβιάσεων δικαιωμάτων ανηλίκων. Συμμετείχε ενεργά στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Συνηγόρων του Παιδιού του οποίου διατέλεσε και Πρόεδρος. Υπήρξε συντονιστής του Δικτύου για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά και μέλος της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής του νόμου για την ενδοοικογενειακή βία. Από το 2013 ως το 2018 συνεργάστηκε με τη Βουλή των Εφήβων για την προετοιμασία και υλοποίηση των Συνόδων της. Απηύθυνε στα αρμόδια υπουργεία πολλές προτάσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών, αρκετές από τις οποίες υιοθετήθηκαν. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, μέλος του Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12).
Η Ασπασία Καλησώρα είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έχει ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο ΠΜΣ «Πολιτισμός και Ανθρώπινη Ανάπτυξη» στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Κρήτης. Αντικείμενο της διπλωματικής της εργασίας αποτέλεσαν τα πειράματα αντιαυταρχικής - δημοκρατικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης. Πλέον, ως υποψήφια διδακτόρισσα συνεχίζει την έρευνα και μελέτη παρόμοιων εγχειρημάτων στον Ελλαδικό χώρο της αντίστοιχης περιόδου αλλά και παρόμοιων εφαρμογών στο σήμερα. Η ίδια εφαρμόζει συστηματικά τις σχολικές συνελεύσεις στα σχολεία όπου υπηρέτησε από το 2005 μέχρι σήμερα, διαπιστώνοντας στην πράξη τα τεράστια οφέλη που έχουν για τα παιδιά. Έχει ήδη συντονίσει, ως επιμορφώτρια, σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σχετικά με τη διοργάνωση σχολικών συνελεύσεων. Ως ενεργό μέλος της παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο. Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας», συμμετέχει συστηματικά ως συντονίστρια και επιμορφώτρια των πιλοτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης και εφαρμογής της παιδαγωγικής Φρενέ στη Δημόσια Εκπαίδευση. Η Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), είναι μία κίνηση που αποβλέπει στην διάδοση και προώθηση της εφαρμογής του Άρθρου 12 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, δηλαδή του δικαιώματος όλων των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους, να ακούγονται και η γνώμη τους να λαμβάνεται υπόψη σε όλα τα θέματα και τις διαδικασίες που τα αφορούν (www.inart12.org, inarticle12@gmail.com) synelefsitonpaidion@gmail.com.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ’23

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ