ΠΡΩΙΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 2023-24

1.Η σχολική χρονιά ξεκίνησε την Πέμπτη 26/10/2023 με την ΣΤ τάξη του 2ου Δημοτικού σχολείου η οποία επισκέφτηκε το σπίτι του πολυγραφότατου συγγραφέα Γρηγορίου Ξενόπουλου στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας για μια προσωπικότητα του τόπου μας.

Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο Ξενοπουλέϊκο συμπλήρωσαν τα δικά τους ερωτηματολόγια και γνώρισαν την ζωή και τα έργα του συγγραφέα. Ευχαριστούμε το δάσκαλο κ. Νίκο Σολωμό

2. Στις 31-10-23 μας επισκέφτηκε η Α τάξη του 3ου Δ.Σ Ρίζας στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα "Χτίζω σωστά εμένα" .
Μέσα από την λογοτεχνία  αλλά και το παιχνίδι με την κα Διατροφούλα τα παιδιά βιωματικά ενημερώθηκαν για τις υγιεινές τροφές για τις κατηγορίες και στο τέλος ζωγράφισαν το αγαπημένο τους πιάτο ..το οποίο περιελάμβανε κυρίως φρούτα αλλά και "αυγολέμονο"!!!!

3. "Το χρώμα της καρδιάς μου" ένα πρόγραμμα για τα συναισθήματα παρακολούθησαν στις 7 & 8/11/23 το 3ο Δ.Σ Ρίζας (Β τάξη) και το 2ο Δ.Σ (Ε τάξη) αντίστοιχα. Τα παιδιά αφού άκουσαν την ιστορία  του ομώνυμου βιβλίου , διάβασαν διάφορες ιστορίες από τις καρτέλες και τις ταξινόμησαν στις μάσκες, ανάλογα με το συναίσθημα που έδειχναν και στη συνέχεια έδωσαν στη δικιά τους καρδιά το χρώμα που ταίριαζε πιο πολύ !!!

4. "Αγαπώ το σώμα μου γιατί??" με τα παιδιά της Γ τάξης του 2ου Δ.Σ σήμερα 13/11/2023 διαβάσαμε το ομώνυμο βιβλίο και στη συνέχεια αφού βρήκαμε τις όμορφες και διαφορετικές "δουλειές" που κάνει κάθε μέρος του σώματος μας, φτιάξαμε τα μικρά μας βιβλία!!!

5. "Χτίζω σωστά εμένα" με το Ν.Γ Αγ Δημητρίου σήμερα 14/11/23 διαβάσαμε το βιβλίο και μιλήσαμε πολύ για τις χρήσιμες τροφές , για τις κατηγορίες που υπάρχουν , παίξαμε με την κα Διατροφούλα και ταξινομήσαμε τα είδη διατροφής, γνωρίσαμε την πυραμίδα και τέλος ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό!!!!!

6. "Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι" με την Γ και Ε τάξεις του 3ου Δ.Σ Ρίζας στις 15/11/2023.
Αφού έγινε μια παρουσίαση των βιβλίων τα οποία αναφερόντουσαν σε ξεχωριστούς ανθρώπους με ιδιαίτερα ταλέντα ...παίξαμε το παιχνίδι των ερωτήσεων και στη συνέχεια ανακαλύψαμε τα χαρίσματα του καθενός, τα αγαπημένα μαθήματα, τις κλίσεις που τους κάνουν ξεχωριστούς!!!ένα πρόγραμμα της Ε.Β.Ε για την διαφορετικότητα.

7. "Η βαλίτσα του Χασάν" σήμερα 20/11/2023 Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού μας επισκέφτηκαν τα παιδιά της Α και Β τάξεις του Δ. Σ Λιθακιάς. Είδαμε το βιντεάκι " Ειρήνη το παιδί πρόσφυγας" διαβάσαμε την" Ζαχρά και τον Νικολά" γνωρίσαμε τον Χασάν και τα πράγματα που είχε στη βαλίτσα του και μπήκαμε στη δύσκολη θέση των μικρών ηρώων.......ύστερα από την παρουσίαση των δικαιωμάτων μας  ζωγραφίσαμε τι θα βάζαμε κι εμείς στη βαλίτσα μας αν τυχόν εγκαταλείπαμε την όμορφη πατρίδα μας....

στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Μουσείο του Γρηγόρη Ξενόπουλου όπου μας υποδέχτηκε ο μόνιμος Γάτος ΓΡΗΓΟΡΗΣ κι αγαπητός  σε όλα τα Ζακυνθινόπουλα!!!!

8. "Το χρώμα της καρδιάς μου" και το "Χτίζω σωστά εμένα" παρακολούθησαν τα παιδιά (Α & Β τάξεων)  από το Δ.Σ Δερματούσας στις 21/11/2023

στη συνέχεια επισκέφτηκαν και το μουσείο.....

9. "Η ισότητα των φύλων"  με τα παιδιά της Γ & Δ τάξης του Δ.Σ Λιθακιάς σήμερα 23/11/2023. Διαβάσαμε το βιβλίο "Ισότητα της Σιμόν ντε Μπωβουάρ, σχολιάσαμε για όσα η φιλόσοφος σκεφτόταν..είδαμε γυναίκες πρωτοπόρες μέσα από τα υπόλοιπα βιβλία όπως η Μαλάλα, η Ελισάβετ Μουτζάν Μαρτινέγκου κ.α και τέλος φτιάξαμε την δική μας αφίσα με συνθήματα για την ισότητα των δύο φύλων!!

επισκεφτήκαμε και το μουσείο του Γ.Ξενόπουλου

10. "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ" Τα παιδιά της Δ τάξης του Δ.Σ Μουζακίου (27-11-2023) στα πλαίσια του εργαστηρίου Δεξιοτήτων ευαισθητοποιήθηκαν και ενημερώθηκαν μέσα απ΄το ομώνυμο βιβλίο , την μακέτα (προσφορά του Γ.Ζ) και τέλος έφτιαξαν την δικιά τους αφίσα με οδηγίες προς τους μεγαλύτερους-οδηγούς!!

11. "Χτίζω σωστά εμένα" παρακολούθησαν σήμερα 28-11-2023 τα παιδιά από το Δ.Σ Παντοκράτορα (Γ& Δ τάξεις)

12.  "Το χρώμα της καρδιάς μου" ένα πρόγραμμα για τα συναισθήματα παρακολούθησαν στις 30-11-2023 τα παιδιά της Β τάξης του Δ.Σ Παντοκράτορα, αφού άκουσαν την ιστορία  του ομώνυμου βιβλίου , διάβασαν διάφορες ιστορίες από τις καρτέλες και τις ταξινόμησαν στις μάσκες, ανάλογα με το συναίσθημα που έδειχναν και στη συνέχεια έδωσαν στη δικιά τους καρδιά το χρώμα που ταίριαζε πιο πολύ !!!

13. στη Δ.Ι.Β.Ζ 1-12-2023 "Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ" με τα παιδιά της Δ τάξης του Δ.Σ Κάμπου

14. "Η κυρία διατροφούλα" με τα παιδιά του Δ.Σ Μουζακίου στις 4-12-2023 διαβάσαμε το βιβλίο και μιλήσαμε πολύ για τις χρήσιμες τροφές , για τις κατηγορίες που υπάρχουν , παίξαμε με την κα Διατροφούλα και ταξινομήσαμε τα είδη διατροφής, γνωρίσαμε την πυραμίδα και τέλος ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό!!!!!

15. "Βοήθησε κι εσύ να αλλάξουμε την γη" 8/12/23  ένα πρόγραμμα της Ε.Β.Ε με τα παιδιά της Δ και Ε τάξης  του Δ.Σ Κάμπου στη Δ.Ι.Β.Ζ τα παιδιά γνώρισαν τους 17 στόχους της Βιώσιμης ανάπτυξης σχολίασαν τα προβλήματα που υπάρχουν στο νησί μας και παρακολούθησαν δράσεις άλλων παιδιών από όλο τον κόσμο για τις λύσεις που έχουν δώσει στο δικό τους τόπο....Τέλος έπαιξαν ένα παιχνίδι πολλαπλών ερωτήσεων  πάνω σε κάποιους στόχους.

16. Σήμερα 15/12/2023 τα παιδιά της Γ τάξης του 3ου Δημοτικού Άμμου επισκέφτηκαν την Ξενοπούλειου για το πρόγραμμα "Χριστούγεννα στη βιβλιοθήκη". Τα παιδιά μέσα από το βιβλίο "Το Πρωτοχρονιάτικο κουδουνάκι" έφτιαξαν τις δικές τους ιστορίες που αφορούσαν ..τι άλλο.....τον γάτο Γρηγόρη ...αλλά και όμορφες ευχές για τις γιορτές ου πλησιάζουν...

17. "Χαριστική βιβλιοθήκη" με τα 21 παιδιά του ΕΝΕΓΥΛ σήμερα 30/1/2024,  φτιάξαμε μικρά βιβλία με ιστορίες αφού βέβαια διαβάσαμε το ομώνυμο βιβλίο του Α. Παπαθεοδούλου.

18. 09/02/2024: Με την Γ και Δ τάξη του Δ.Σ Γερακαρίων, πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τους κανόνες της βιβλιοθήκης,  τις ομάδες των βιβλίων και την "Χαριστική βιβλιοθήκη "του Α. Παπαθεοδούλου

ο Γρηγόρης και πάλι έκλεψε την ...δράση......αλλά εισέπραξε και την αγάπη των παιδιών από τα Γερακαρία!!!

τα παιδιά συνέχισαν με την βιωματική επίσκεψη στο Μουσείο του Γρηγορίου Ξενόπουλου

19. Σήμερα 19-02-2024 μας επισκέφτηκαν τα παιδιά της Β τάξης (21) του 5ου Δημοτικού σχολείου  για μια γνωριμία με την βιβλιοθήκη και τους κανόνες καθώς και για "Το χρώμα της καρδιάς μου" στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Αφού διαβάστηκε το ομώνυμο βιβλίο...

διάβασαν ιστορίες ...με ανάλογα συναισθήματα
και τέλος αποτύπωσαν το δικό τους χρώμα της καρδιάς τους!!!
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Μουσείο και συμμετείχαν σε μια διαδραστική ξενάγηση.

ο Γρηγόρης για μια ακόμη φορά έκλεψε τις καρδιές των παιδιών

20. Σήμερα 21/02/2024 μας επισκέφτηκαν το Δ.Σ Ορεινής Ζώνης (Α & Β τάξεις) για ένα πρόγραμμα γνωριμίας της βιβλιοθήκης με την βοήθεια του βιβλίου "Χαριστική βιβλιοθήκη" του Α. Παπαθεοδούλου & Δ. Χατζηπλή

στη συνέχεια επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν βιωματικά και στο Μουσείου του πολυγραφότατου συγγραφέα!!!

21. Νηπιαγωγείο Σκουλικάδου, 26-02-2024 με το βιβλίο "Ο Μπεν η Μου και τα σκουπίδια" μιλήσαμε για την ανακύκλωση , ανακυκλώσαμε χαρτί και στολίσαμε τα μικρά μας ταμπελάκια για να θυμίζουμε και στους μεγάλους ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

22. Δ.Σ Γερακαρίων Α & Β τάξεις (25 παιδιά) 27-02-2024 "Η βαλίτσα του Χασάν"
Αφού είδαμε το βίντεο "Ειρήνη, η ιστορία  ενός  παιδιού πρόσφυγα" και σχολιάσαμε την κατάσταση, διαβάσαμε το βιβλία "Ζαχρά και Νικολά" , γνωρίσαμε τον φίλο της βιβλιοθήκης μέσα από τα πράγματα που κουβαλούσε στη βαλίτσα του..και ζωγραφίσαμε τα πιο αγαπημένα μας πραγματάκια που θα βάζαμε μέσα στη βαλίτσα μας..φεύγοντας από το νησί μας για να αναζητήσουμε ..ΑΣΦΑΛΕΙΑ...

Μετά επισκεφτήκαμε το Μουσείο του Γ. Ξενόπουλου

23. Δ.Σ Παντοκράτορα Α & Β τάξεις (26 παιδιά) 29-02-2024 "Η Βαλίτσα του Χασάν"

24. Νηπιαγωγείο Κατασταρίου  8/3/2024 (23 παιδιά) αφιέρωμα στις Απόκριες!!!!

25. Νηπιαγωγείο Τραγακίου 10-4-2024 "Αφιέρωμα στα 100 χρόνια Α. Ζέη-Ζ. Σαρρη" με τις "Γατοκουβέντες"!!!! είδαμε τις δύο φίλες και διαβάσαμε το βιβλίο της Α. Ζέη αφού συζητήσαμε για τα ζωάκια μας!!! φτιάξαμε τα δικά μας και πίσω από το κουκλοθέατρο φτιάξαμε τις δικές μας γατοκουβέντες!!!!

26. Γυμνάσιο Βολιμών 11/4/2024 "Θέλεις να γίνουμε φίλοι? " ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στις Α. Ζέη και Ζ. Σαρρή για την φιλία,  από την Ε.Β.Ε

27. 3o Νηπιαγωγείο Άμμου (68 παιδιά!!) 15-4-2024 : Αφιέρωμα στην Α. Ζέη και Ζ. Σαρρή με τις "Γατοκουβέντες"

28. Δ1 & Δ2 του 3ου Δ.Σ Άμμου , 16-4-2024 "Θέλεις να γίνουμε φίλοι"
 ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στις Α. Ζέη και Ζ. Σαρρή για την φιλία,  από την Ε.Β.Ε

29. "Γατοκουβέντες" 17-4-2024 , Α τάξη 2ο Δ.Σ Ζακύνθου

30. Με το 2ο Γυμνάσιο Ζακύνθου 18-4-24 : επίσκεψη στη βιβλιοθήκη με το αφιέρωμα στις Α. Ζέη-Ζ. Σαρρή & ΄ξενάγηση στο Μουσείο του Γ. Ξενόπουλου

31. 5o Νηπιαγωγείο Ζακύνθου 22-4-2024 : Αφιέρωμα στην Α. Ζέη με τις "Γατοκουβέντες" και.....