ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 2024
Το καλοκαιρινό μας εργαστήρι ξεκίνησε την Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024.
Φέτος είναι αφιερωμένο στους 17 στόχους της Βιώσιμης ανάπτυξης παράλληλα όμως θα υπάρχουν και οι δράσεις της Καλοκαιρινής εκστρατείας του Δικτύου Βιβλιοθηκών της Εθνικής Βιβλιοθήκης.
Η 1η εβδομάδα από 1/7-5/7/2024 , ξεκίνησε με τους κανόνες λειτουργίας....και τον 14ο ΣΒΑ "Ζωή στο νερό"
έγινε παρουσίαση του πίνακα με τα θέματα για συζήτηση στο συμβούλιο της βιβλιοθήκης.
Στις 2/7 έγινε η δράση της ΚΕ2024 με θέμα: "η επιστήμη είναι παντού"
https://filoixenopouliou.blogspot.com/2024/07/2-7-2024.html
& στις 4/7 η δράση "Συννεφο-ιστορίες"
https://filoixenopouliou.blogspot.com/2024/07/4-7-2024.html
τις υπόλοιπες μέρες τα παιδιά ασχολήθηκαν με "τη ζωή στο νερό" μέσα από το βιβλίο του Β. Ηλιόπουλου "Η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ".
Έτσι λοιπόν η εβδομάδα ξεκίνησε με την γνωριμία των παιδιών με την κυρία Βιώσιμη Ανάπτυξη ! Η κυρία αυτή είναι πολύ καλή, γιατί μάς οδηγεί
σε έναν δικαιότερο, ειρηνικότερο και πιο υγιή κόσμο για όλους και έχει
17 παιδάκια (!!!) - στόχους που αν τους ακολουθήσουμε θα αλλάξουμε τον
πλανήτη μας προς το καλύτερο.
Το 14ο παιδάκι-στόχος η «Ζωή στο νερό» σήμερα Μάς έμαθε μέσα από το παραμύθι «Η μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ!» τον κίνδυνο που διατρέχει η θάλασσά μας.
Φτιάξαμε τα δικά μας θαλάσσια πλάσματα να φωνάζουν συνθήματα υπερ της προστασίας των θαλασσών.... και παίξαμε ιστορίες στο κουκλοθέατρο για το πώς η μεσόγειος θα γίνει πάλι καθαρή!
Τέλος με την τεχνική του "πουαντιγισμού" δημιουργήσαμε τις δικές μας καθαρές θάλασσες!!!!!
Η 2η εβδομάδα από 8/7-12/7/2024 αφιερωμένη στον 15ο Σ.Β.Α "Ζωή στη στεριά"
την Δευτέρα 8/7 έγινε η δράση της Καλοκαιρινής εκστρατείας με θέμα "Η καλοσύνη των ανθρώπων"
https://filoixenopouliou.blogspot.com/2024/07/8-7-2024.html
και την Τετάρτη 10/7 η δράση της ΚΕ2024 με θέμα "Αν ήμουν δένδρο"
Ωστόσο τις υπόλοιπες ημέρες και με αφορμή το βιβλίο του Β. Ηλιόπουλου " Ο Κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί" τα παιδιά προβληματίστηκαν, αναζήτησαν τις αιτίες και πρότειναν λύσεις για την καταστροφή των δασών από πυρκαγιές.
Γνώρισαν τον ζωγράφο Matisse και τον τρόπο που έβλεπε τη φύση, την τεχνική του, τα θέματα που ζωγράφιζε, τα δέντρα, τα πτηνά αλλά και το ρεύμα του φοβισμού, με τα έντονα χρώματα και τις αντίθετες συνθέσεις. Ζωγράφισαν με την τεχνική του φοβισμού και του κολλάζ τους φίλους του Κότσυφα, που πετούν και μεταφέρουν στους ανθρώπους το μήνυμα του σεβασμού στη φύση.
Στο τέλος, δημιουργήθηκε μια ομαδική σύνθεση, εμπνευσμένη από τις συνθέσεις του Matisse.
Μια άλλη ημέρα τα παιδιά έγραψαν τις δικές τους ιστορίες για τα δένδρα με αφορμή το βιβλίο "Ο ζωγράφος του δάσους" κι έδωσαν τις υποσχέσεις τους για την προστασία τους!!
Η 3η εβδομάδα από 15/7-19/7/2024 αφιερωμένη στο 4ο Στόχο της Βιώσιμης Ανάπτυξης "Ποιοτική εκπαίδευση"
Ολοκληρώσαμε την εβδομάδα μας και τον 4ο ΣΒΕ «Ποιοτική Εκπαίδευση » στο Καλοκαιρινό μας Εργαστήρι με μια συζήτηση που ξεκίνησε από τη δράση για την «αρμονία των πλανητών». Είδαμε έργα του W. Kandinsky και φανταστήκαμε ποιους αστρικούς κόσμους να κρύβει ανάμεσα σε όλους αυτούς τους κύκλους και τις γραμμές.
Τέλος γνωρίσαμε τη ζωή και το έργο της ζωγράφου Φρίντα Κάλο & εντυπωσιαστήκαμε από την δύναμη της!!!!!

.......... και τον Ρενε Μαγκριτ, τον ζωγράφο των μήλων και των ασυνήθιστων σα να είναι συνηθισμένα , γίναμε μοντέλα και ζωγράφοι, ενώ στο τέλος απολαύσαμε σουβλάκια φρούτων!
Από αυτή την εβδομάδα, δεν θα μπορούσε να λείπει η μέλισσα και η μεγάλη σημασία της για τον πλανήτη! Μάθαμε πως όλη η διαδρομή αυτού του μικρού ζουζουνιού στη γη μας είναι τόσο σημαντική που χωρίς αυτό δε θα μπορούσαμε να ζήσουμε !
Κάποια παιδιά ταξιδεύουν χωρίς να το θέλουν, όπως και η Αϊσέ της ιστορίας μας "Σκληρό Καρύδι", και βιώνουν ανισότητες. Δραματοποιήσαμε με την τεχνική της παγωμένης εικόνας σκηνές όπου η Αϊσέ δεν ένιωθε ίση με τα υπόλοιπα παιδιά, και σαν γλύπτες αλλάξαμε και "διορθώσαμε" τη σκηνή ώστε οι χαρακτήρες της ιστορίας να γίνουν όλοι ίσοι.
στο τέλος της βδομάδας διαβάσαμε το βιβλίο "Ζαχρά και Νικολά" και μέσα από την ιστορία αυτών των παιδιών ανακαλύψαμε τα δικαιώματα τους , τα οποία είναι ίδια για όλα τα παιδιά και δεν θα πρέπει υπάρχουν πουθενά ανισότητες..
Φτιάξαμε μια αφίσα για να ενημερώσουμε και τους ενήλικες !!
8η Εβδομάδα από 19/8-23/8/24 , 16ος ΣΒΑ «Ειρήνη -Δικαιοσύνη»
στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τους φόβους μας και τους........κλείσαμε μέσα στο κουτί του φόβου δίνοντας λύσεις!!!
την επόμενη γνωρίσαμε τον Ισπανό ζωγράφο Πικάσσο και το έργο του..ιδιαίτερη σημασία δώσαμε σε δύο πίνακες του: στο κορίτσι με το περιστέρι και στη Γκουέρνικα. Αφού τα σχολιάσαμε και μιλήσαμε αρκετά για τα οφέλη της Ειρήνης..και τα δεινά του πολέμου...γίναμε "μικροί Πικάσσοι"!!!!
Άλλη μέρα διαβάσαμε το βιβλίο "Πατάτες -πατάτες" της Anita Lobel και αφού σχολιάσαμε τα δώρα της Ειρήνης ζωγραφίσαμε τι είναι για το κάθε παιδί η Ειρήνη!!!!
Παίξαμε το παιχνίδι της Ε.Β.Ε "ο καλύτερος μου φίλος"με μια ομάδα βιβλίων τα οποία αναφέρονται σε παιδιά (αληθινές ιστορίες) πρόσφυγες. Τα παιδιά παρουσίασαν το βιβλίο στα άλλα παιδιά!!
Γράψαμε στα μικρά βιβλία , με την βοήθεια των φωτογραφιών των παιδιών της unicef , τις δικές μας φανταστικές ιστορίες:
9η εβδομάδα & τελευταία από 26/8-31/8/24 , αφιερωμένη στον 11ο ΣΒΑ «Βιώσιμες πόλεις»
Η εβδομάδα ξεκίνησε με μια προγραμματισμένη επίσκεψη στο Μουσείο Ζακύνθου , όπου αφού ξεκινήσαμε από την μακέτα της εισόδου....ψάχνοντας την γειτονιά της βιβλιοθήκης...
συνεχίσαμε στη πρώτη αίθουσα και εξηγήσαμε στα παιδιά πως έφτασαν όλες αυτές οι εικόνες στο μουσείο..και ψάχναμε όλοι να βρούμε που ήταν κρυμμένες δύο γάτες!!
συζητήσαμε για την επτανησιακή ζωγραφική και τα χαρακτηριστικά της και ανεβήκαμε στο πάνω όροφο του Μουσείου...πήραμε από ένα καρτελάκι όπου ήταν γραμμένη η λέξη ΓΗ ή ΟΥΡΑΝΟΣ και ψάξαμε να βρούμε λέξεις και εικόνες αντίστοιχες.......χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και μέσα από τις λέξεις που βρήκαμε γράψαμε δύο ιστορίες ..μια για την γή με τίτλο" ΤΟ ΦΙΔΙ ΚΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ"& "Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ"
Αναπαραστήσαμε τις ιστορίες μας:
Την επόμενη ημέρα διαβάσαμε το βιβλίο του Β. Ηλιόπουλου "Η μικρή γοργόνα πως να ζήσει στο σκουπιδονήσι?" και συζητήσαμε πολύ για τα δικά μας σκουπίδια και την θαλασσίτσα μας....
διακοσμήσαμε γυάλινα μπουκάλια και βαζάκια για έναν ..ειδικό σκοπό...μιλήσαμε για την ανακύκλωση και για τους σταθμούς που υπάρχουν στη βιβλιοθήκη!!
όμως όλα τα ωραία κάποια στιγμή τελειώνουν...έτσι τα παιδιά εμπνευσμένα από όλους τους στόχους και τις δραστηριότητες έφτιαξαν μια δική τους ιστορία, έκαναν πρόβες με σκοπό να την παρουσιάσουν στη γιορτή που θα γίνει την Κυριακή 1/9
Κυριακή 1/9/2024ΛΗΞΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ 2024
Μαζί με την λήξη της καλοκαιρινής εκστρατείας24, τα παιδιά του καλοκαιρινού εργαστηρίου παρουσίασαν ένα παραμύθι που έγραψαν τα ίδια σε συνδυασμό με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης τους οποίους και δούλεψαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού με ποικίλους τρόπους.
Η ιστορία αναφερόταν στην λύπη της γης με όλα αυτά που συμβαίνουν και στην ενεργοποίηση των παιδιών της βιβλιοθήκης να την σώσουν!!!!
Την γνώση την μετέφεραν στους γονείς τους με τις εφημερίδες που έγραψαν και μοίρασαν. Έτσι έγιναν πρεσβευτές της βιβλιοθήκης & προώθησαν την αγάπη για τη μάθηση μαζί με τον σπουδαίο ρόλο της !
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου